Agrīnās bērnības izglītībai ir vairākas būtiskas priekšrocības, kas sniedzas daudz ārpus klases. Pētījumi ir parādījuši, ka pirmie dzīves gadi ir kritisks smadzeņu attīstības periods, un pieredze un vide, ar ko bērni saskaras šajā laikā, var ilgstoši ietekmēt viņu kognitīvo, sociālo un emocionālo attīstību.

Ieguldījumi pirmsskolas izglītībā var atmaksāties ilgtermiņā. Pētījumi liecina, ka bērniem, kuriem ir pieejama kvalitatīva pirmsskolas izglītība, vēlākajos gados ir lielāka iespēja gūt akadēmiskus panākumus, un viņiem ir mazāka iespēja piedzīvot mācīšanās grūtības. Agrīnās bērnības izglītība var arī palīdzēt samazināt sasniegumu atšķirības un veicināt sociālo mobilitāti, jo bērni no nelabvēlīgas vides var gūt vislielāko labumu no šīm programmām.

Neraugoties uz acīmredzamajām priekšrocībām, ko sniedz agrīnās bērnības izglītība, joprojām pastāv izaicinājumi un šķēršļi, lai piekļūtu šīm programmām. Sociāli ekonomiskais statuss bieži vien ir galvenais faktors, kas nosaka, vai bērniem ir vai nav pieejama kvalitatīva pirmsskolas izglītība. Lai nodrošinātu, ka visiem bērniem ir iespēja gūt labumu no šīm programmām, ir svarīgi ieguldīt politikā un programmās, kas visiem bērniem palielina piekļuvi pirmsskolas izglītībai. Galu galā ieguldījums mūsu jaunākajos izglītojamos atmaksājas ne tikai atsevišķiem bērniem, bet arī sabiedrībai kopumā.